21 Temmuz 2012 Cumartesi

Vostok Amphibian Tonneau (Case Type 1190/630)


Geldik sahip olduğum ilk vintage Amphibian'a: 1970'lerin ilk yarısından bir Tonneau!

Tonneau kasaya karşı olan sempatim bu saatle başlamıştı. Elime ilk aldığımda ağırlığından ve sağlam yapısından etkilenmiştim. Bileğime taktığımda ise duruşu gayet oturaklıydı. Safkan vintage görüntüsünün yanında size hissettirdiği sağlamlık hissi gerçekten takdir edilmesi gereken bir özellik. Üretiminden 40 yıl sonra bile hala üretim amacına sadık!



Saat, tıpkı önceki ihraç modelde olduğu gibi dereceli mavi bir kadrana sahip. Ancak kadranda ne bir çatlak ne de bir çizik var. Saatin kasasının durumunun da oldukça iyi olduğunu göz önüne alarak kısa bir süre kullanılıp ardından güneş görmeyen bir yerde saklandığı sonucuna varabiliriz. Bu kadar iyi korunmasını ancak böyle açıklayabilirim. 

Saatin arka kapağında yine Sovyetler Birliği Kalite İşareti'ni görüyoruz. 1970'li yıllarda üretilen Tonneau kasalarda bu işareti görmek sürpriz değil. Ama bir sonraki kasa olan 470'lerde bu işareti görüyorsak saatin kapağının bir 119'a ait olduğunu, yani yanlış kapak olduğunu anlayabiliriz. 

Saat bana bileziksiz olarak geldi. Çelik bileziğini şans eseri edindim diyebilirim. Yabancı bir forumda tanıştığım bir Vostok koleksiyonerine öylesine sorduğum bir soru neticesinde bütün Tonneau'larım için orijinal çelik bilezik sahibi olmuştum. Bu da onlardan biri. Şu anda üzerindeki bilezik aynı zamanda saatin tanıtıldığı broşürde de kullanılan model. Yani tam olarak uyumlular.


Saat yine bir 2209 kalibre ile çalışıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder