10 Kasım 2012 Cumartesi

Vostok Amphibian Ministry Scuba Dude (Case Type 710)


Uzun bir aradan sonra koleksiyona bir Amphibian daha kattım. Bu yeni üye hem benim ilk Ministry kasa hem de ilk "yeni" Amphibian'ım olması bakımından biraz özel.

Öncelikle şunu söylemeliyim ki gerçekten harika bir saat. Evet, biraz subjektif yaklaştım belki ama duygularımı ancak bu şekilde ifade edebiliyorum. Daha önce sahip olmadığım Ministry olarak bilinen bu 710 kasa bileğe harika oturuyor. Tıpkı Tonneau kasalar gibi oldukça konforlu bir saat.

İlk olarak tek kadran tipi ve 2416su mekanizma ile 1980'lerin sonlarında üretilen Ministry kasalar günümüzde pek çok farklı kadran çeşidiyle satıştalar. Aşağıda ilk Ministry kasa örnekleri görülebilir. İlk fotoğrafta güncel kollarla üretilen model ve ikinci fotoğrafta üretilmeye başlandığı ilk zamanlarda kullanıldığı düşünülen Paddle kollarla bir Ministry:



Benim saatim ise adını kadranındaki dalgıç figüründen alan bir Scuba Dude!



Siyah, sert plastik bir kutuda, kullanma önerileri ve o meşhur Vostok kurma kolunun nasıl kullanılacağını anlatan broşürlerle gelen saatin üzerinde çelik bileziği vardı. Ancak hiç kullanmaya kalkışmayıp Seiko SKX007 ile birlikte gelen silikon kordonu taktım. Fena da olmadı.


Tanıtım broşürüne göre saat 10 Ekim 2012 üretimi.




Saat tıpkı diğer Amphibianlar gibi çelik kasa ve pirinç üzeri krom kaplama bezelden oluşuyor. Bu bezel Vostok Fabrikasının Amphibianlarda kullanmaya başladığı yeni bir model. Kırmızı ve mavi noktalardan oluşan önceki bezel oldukça vintage bir hava taşısa da ben bu modeli daha şık buldum. Özellikle bu kasa üzerine gayet güzel uyum sağladığını düşünüyorum.


Saatin kurma kolu da klasik Amphibian kurma kolu. Her zamanki gibi biraz alengirli ve oynak. Ancak, vidalı yapısı ve karşılıklı contaları ile son derece işlevsel.


Otomatik 2416 mekanizması ve kalın akrilik kristali ile yandan görünüşü biraz kalın. Ancak bu kalın görünüş saatin genel yapısı ile uyum içinde. Kasanın kendisi de büyük olduğu için kesinlikle göze batmıyor.


Bu Amphibian da tıpkı diğerleri gibi 200 metre su geçirmiyor ve şoka dayanıklı. Bu özellikleri arka kapakta da belirtmişler:


Saat içinde taşıdığı 2416 mekanizma ile çalışıyor. Vostok tarafından yaklaşık 30 yıldır kullanılan bu kalibrenin ne derece güvenilir olduğundan bahsetmeye gerek bile yok. Ancak lakabının Traktör olduğunu söylemeden geçmeyeceğim. 24mm çapı, 6,3mm yüksekliği ve 31 taşı olan bu kalibre saatte 19800 vuruş yapıyor ve güç rezervi minimum 31 saat.

www.relojes-especiales.com adresinden alıntıdır
Doğrusu bu saati bezeli ve kasasında bazı değişiklikler yapıp, kendi diktiğim el yapımı deri kayışla kullanmak için almıştım. Ancak bu hali o kadar hoşuma gitti ki değişiklikleri yapmak için biraz eskimesini bekleyeceğim.

20 yorum:

  1. merhaba.profiliniz gerçekten harika olmuş.sayfanızla keşke daha önce tanışsaymışım dedim.rusya üretimi saatlere merakım gittikçe artmaya başladı sayenizde.bende bir kaçtane edinmek istiyorum.naif, vatanseverlik, vintage modunu tam bu saatler yansıtıyor.bu saatleri ve özellikle Vostok Amphibian Ministry Scuba Dude'yi nasıl edinebilirim.saygılar.ve teşekkürler.takipteyim sizi artık.Oktay Sözen

    YanıtlaSil
  2. Oktay Bey nazik sözleriniz için teşekkür ederim. Mükemmel fiyat/performans oranına sahip rus saatlerine ilgi duymanıza sevindim. Emin olun yanlış bir karar değil.

    Bu saati Ebay üzerinden ya da chistopolcity.com adresinden satın alabilirsiniz. Ancak chistopolcity.com adresinin daha ucuz olduğunu bilmenizi isterim.

    Saygılar...

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkür ederim.görüşmek dileğiyle :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba
    Bende Vostok saatlerini araştırırken sizin güzel ve aydınlatıcı yazılarınızla karşılaştım,verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.Başlangıç olarak Scuba Dude'yi düşünüyorum,siz ne dersiniz?(yalnız başka bir sitede bu saatlerin fosfor olayının zayıf olduğundan bahsediliyor)
    Levent Binyıldız

    Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Levent Bey merhaba,
      Güzel sözleriniz için teşekkür ederim.

      Mavi ya da siyah Scuba Dude harika bir başlangıç olacaktır. Klasik bir tasarım. Ayrıca Vostok Fabrikası yeni nesil bezeller de üretmeye başladı. Şayet o yeni modeller içinde beğendiğiniz bir model olursa alıp, değiştirebilirsiniz de.

      Saatin forforu konusuna gelirsek, evet, çok güçlü diyemem. Ama ne kadar ekmek, o kadar köfte! 75 dolara bir saat alıyorsunuz ve bu saat mekanizmasından kasasına kadar aynı fabrikada üretiliyor. Hem de 1967'den beri... Her şey aynı anda mükemmel olmuyor ne yazık ki. Şayet fosforun zayıflığı sizi çok rahatsız ederse (ki sanmıyorum) kendiniz fosfor uygulaması da yapabilirsiniz. İnternette örnekleri mevcut.

      Selamlar!

      Sil
    2. Cevabınız için çok teşekkür ederim,söylediklerinizde %100 haklısınız,piyasadaki uyduruk Çin malları bile daha pahalı satılıyor.
      Bu arada eğer rahatsız etmezsem birkaç sorum daha olacak.Öncelikle sizin önerdiğiniz chistopolcity.com'da SCUBA DUDE 'ye bakarken birde ZISSOU AMPHIBIAN gördüm.Onu da beğendim :) ama şimdilik 1 tane alabilirim.Sanırım kasa ve makinaları aynı,görünüşleri farklı,siz ne dersiniz?
      Bir de bu chistopolcity.com sitesi güvenlimidir?yoksa ebayı mı tercih etmeliyim?

      Saygılarımla

      Sil
    3. Neden rahatsız edesiniz. Sorulara cevap olsun diye yazdım ben bu blogu :)

      Zissou Amphibian ismini "My Life Aquatic with Steve Zissou" filminden alır. Filmde Bill MURRAY bir amphibian kullanıyor ve kullanıdığı modelin adı Zissou oluyor.

      Ben olsam Scuba Dude alırdım. Sonra diğer kasa türlerinden de muhtemelen isteyeceksiniz. O kasaları alırken Zissou seçeneği düşünülebilir.

      Ben Chistopolcity'den alışveriş yaptım ve bir sorunla karşılaşmadım. Aynı satıcı ebay'de de satış yapıyor ama kendi sitesindeki fiyatlar daha düşük.

      Selamlar

      Sil
    4. teşekkür ederim sanırım önerinizi uygulayacağım,fakat saatin çelik kordonu yerine başka bir kordon(galiba bu saate nato kordon iyi gidecek,ne dersiniz) ararken 2 farklı ölçüye rastladım,chistapolcity'de 18 mm yazarken,ebay'da 710 kasa için 22 mm demiş.(Width of bracelet 18 mm - 060,420 cases; 22 mm - 071 cases) sizce hangisi doğru 22 mm için mi kordon almalı?

      Saygılarımla

      Sil
  5. Levent Bey,
    ministry kasalar ve yeni çıkan 090 kodlu fıçı kasalar 22mm genişliğinde kordon kullanır. diğer kasa türleri 18mm.

    benim bu tanımımdaki saatin silikon kordonu da 22mm.

    ayrıca nato kayışlar ministry kasalarla harika oluyor. şiddetle tavsiye ederim!

    selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,yine ben :)
      son olarak Scuba Dude'nin bezelinde birşey dikkatimi çekti.Sizin aldığınız bezelin üzerinde rakamlar arasında(20,30,40,50 aralarında) birer nokta var,fakat chistopolcity'nin kendi sitesinde ve ebayda sattıklarının üzerinde aynı noktalar yok,ebayda başka satıcıların noktalı olanları var,aralarındaki fark nedir?bu arada siz nerden alınız?
      Saygılarımla

      Sil
  6. Şimdi bir daha baktım Legendary Scuba Dude diye geçenlerde noktalar yok( o da zaten chistopolcity'de var) sadece Scuba Dude'lerde noktalar var.Bu iki tip arasında galiba görsel olarak fark var?Sizce bezelin görüntüsü önemli mi?
    Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Levent Bey,

      Vostok fabrikası eskiden tüm saatleri tek bezel seçeneği ile üretirdi. Ancak şimdilerde pek çok farklı bezel seçeneği sunuyorlar. Bence onların arasından en çok hoşunuza gideni seçip kullanabilirsiniz. Bezelin görüntüsü sadece kullanıcının kendi için önemlidir. Zevk sonuçta...

      Ben kendi saatimi chistopocity'den almıştım.

      Selamlar...

      Sil
  7. Tekrar Merhaba
    Sizinle en son yazışmamızdan sonra Ministry Case Scuba Dude siparişini chistopolcity'e vermiştim,saat bugün geldi,fakat 710 kasa değilde,420 kasa scuba dude göndermiş.(kutunun içinde notta 710 kalmadı,onun için 420 kasa gönderiyorum diye yazmış,halbuki ben siteden alırken 1 adet 710 kasa gözüküyordu,böyle birşey olacağını bilseydim biraz daha fazla verip ebaydan başka birinden alırdım)
    Doğrusu bu 420 kasa içime sinmedi,ministry olan daha güzel gözüküyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Yapmaması gereken bir hareket yapmış satıcı. Size sormadan böyle bir değişikliği asla yapmamalıydı. Size tavsiyem ebay satış sayfasından ya da kendi sitesinden ulaşıp hatasını telafi etmesini istemenizdir.

      Sil
    2. bayağı bir zaman olmuş ama yorumlar dikkatimi çekti... zevkler ve renkler tartışılmaz derler ve doğru da.. ben de 420 kasayı daha çok beğeniyorum. biraz ufak olması dışında bence en güzel kasa o. 420 kasa bezel değişikliğiyle biraz büyük izlenimi veriyor bu arada. (ebay de satılan ve seiko insert kabul eden o bezeller)

      Sil
  8. 1990 yılında sarp sınır kapısı açıldığında,
    rizede görev yaparken oraya gelmeye başlayan rusya kökenlilerden aldığım
    vostok amfibian otomatik erkek saatim var.
    saat görünüşçe mükemmel.
    fakat yayı dağıldı ve türkiyede o günden beri tamir ettiremedim.
    bunu için bir çözüm biliyorsanız tamir eden veya parça sağlayan; çok makbule geçer.
    saati hem çok seviyorum hem de anıları var benim için.
    saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar, saatinizin tamiri oldukça basit olmalı. içinde 2416 kodlu otomatik mekanizma var. eski saat ustalarının neredeyse hepsinde bu rus mekanizmalarının yedek parçaları oluyor. o bulunmazsa bile rusyadan direkt olarak sıfır mekanizma getirtilip saatinize takılabilir. hangi şehirdesiniz?

      Sil
    2. merhaba. uzun süre internet sıkıntısı yaşadığım için ancak cevap veriyorum. problemim hala devam ediyor. ben Tekirdağ merkezde oturan ve hala çalışan bir öğretmenim. ilginiz ve cevabınız için teşekkürler.

      Sil
  9. Merhabalar 710916 ile Scuba Dude arasında kaldım, görsel olarak no date bir saat almaya tam cesaret edemiyorum nedense eksik fonksiyonlu gibi gelir acaba psikolojik açıdan diye düşünüyorum ama saat noktaları-rakamsız tasarım görsel olarak çok hoş ve daha kallavi bir hava katmış. Öte yandan Scuba Dude eşi olmayan bir tasarım zaten Vostok harici karşılaşmayacağımız bir model ama dalgıç ikonu biraz fazla mı büyük bana mı öyle geliyor fotolardan, bir de şu var saatin akrep yelkovan ve saniye kolu aynı alanda toplanınca örneğin saat 13:07 iken, saniye kolu da oraya geldiğinde biraz karmaşık olabilir arkadaki amphibian ambleminin üzerinde saati okumak zorlaşabilir mi acaba diye bir düşünce uyandı bende. Siz cevap yazdığınızda belki siparişi vermiş de olabilirim ama nasip artık :) Saygılar.

    YanıtlaSil
  10. Dediğiniz parçayı nasıl bulacağımı söyleyebilirseniz çok memnun olurum. Saygılarımla.

    YanıtlaSil